Ervaringen van ‘onze’ scholen

Bij Actief Leren Lezen vinden we het heel waardevol om de ervaringen van scholen die al met Actief Leren Lezen werken, te horen en daar ook écht naar te luisteren. Afgelopen maand hebben we daarom feedback gevraagd aan leerkrachten, intern begeleiders en directeuren van scholen die de afgelopen twee schooljaren zijn begonnen met het werken met onze methode. Wat zijn we trots dat de signalen die we van de werkvloer krijgen erg positief zijn!

Voorbeelden Ervaringen met Actief Leren Lezen

  • ‘Deze methode brengt ons naar waar we op zoek waren, namelijk kinderen vlot leren lezen.’
  • ‘We zijn tevreden met de leesresultaten, die zijn echt beter dan vorig schooljaar.’
  • ‘Wat wij echt de topper vinden, is de boekenkast. De kinderen verslinden al die boeken!’
  • ‘We hebben nu gemotiveerde lezers en dat is het allerbelangrijkste in onze ogen.’
  • ‘De methode is duidelijk opgezet en geeft structuur aan je les.’
  • ‘De woordenschatlessen zijn van deze tijd en sluiten aan bij de leerlingen.’
  • ‘Het nadenkertje helpt de kinderen erg goed bij het spellen.’

 

Vertrouwen voor de toekomst

Dit geeft ons het vertrouwen dat onze methode nu al zeer goed in te zetten is in elke groep. Natuurlijk zijn er ook altijd verbeterpunten, zeker bij zo’n nieuwe methode. Achter de schermen zijn we daarom druk bezig met het verder ontwikkelen van Actief Leren Lezen. Zoals het ontwikkelen van een (digitale)registratie, het verbeteren van de software, het uitbreiden van de leeskisten, het ontwikkelen van lesmateriaal voor groep 4 en het verder beschrijven van differentiatiemogelijkheden voor zwakke en sterke lezers.

Daarnaast is de kracht van onze methode dat iedereen die met onze methode werkt altijd gebruik kan maken van onze helpdesk. Zo kunnen wij advies op maat leveren en denken we graag mee met de leerkracht voor de groep. Wij verkopen geen product, maar een visie! We hopen dat toekomstige scholen die onze methode gaan aanschaffen dit zo zullen voelen.